Álex de la Iglesia, els projectes perduts

Álex de la Iglesia és un dels directors espanyols amb més fortuna comercial. El seu cinema, tot i que molt lligat a la idiosincràsia costumista hispànica, formalment és molt deutor del cinema més popular. És indiscutible que la seva visió a l’hora d’afrontar un projecte veu directament del cinema de crispetes parit a Hollywood sense oblidar mai les seves arrels nacionals.

Aquesta combinació l’ha dut a aconseguir sovint el favor de crítica i públic i fer-se amb un nom propi dins la indústria estatal. I internacional. Dues de les seves obres, Perdita Durango i Los crímenes de Oxford són directament co-produccions amb vocació internacional. Ara, amb l’estrena de la sèrie 30 monedas torna a provar fortuna en un mercat ampli. Però pel camí s’han quedat altres apostes que finalment no van veure la llum però que estaven pensades per triomfar més enllà de les nostres fronteres. Vet aquí algunes de les més destacades.

FU-MANCHÚ

Aquest rei del crim oriental sorgit de les novel·les de Sax Rohmer va ser tot un mite dins la cultura popular arribant a traspassar les revistes pulp per fer passar pels serials radiofònics per acabar fent el salt a la gran pantalla. Alguns actors il·lustres com Boris Karloff, Christopher Lee o Peter Sellers li van prestar el seu rostres. De la Iglesia va convèncer al seu productor habitual, Andrés Vicente Gómez, a involucrar-se en una nova adaptació. Es va escriure un guió, buscar localitzacions i contactar amb Antonio Banderas, Robert De Niro i Dustin Hoffman pel repartiment. Al final tot va quedar amb no res per culpa del pressupost, que pujava fins als 20 milions d’euros.

VEO DEMONIOS

L’any 2006 Álex de la Iglesia pareix la història d’un home que després de patir un accident veu que la realitat que ens envolta és completament diferent, ple de dimonis i altres monstres. Aquest projecte pressupostat en 20 milions arribà a Hollywood. Dreamworks, Fox i Paramount van estudiar la proposta però al final no va rebre llum verda. Segons el director va explicar es tractava d’una comèdia negra on es combinava l’acció real amb animació tradicional.

LA MARCA AMARILLA

Aques és el títol d’un còmic protagonitzat per Blake i Mortimer. La col·lecció de línea clara de Jacobs, autor que havia treballat a l’estudi d’Hergé, és un best seller que mai ha sigut traslladat al món audiovisual. De la Iglesia, gran aficionat al còmics, decidí posar-hi remei. Amb un guió sota el braç i un cast amb noms reconeguts com Kenneteh Brannagh, Vincent Cassel, Val Kilmer, John Hurt, Hugh Laurie i Kiefer Sutherland finalment no s’acabà executant tot i comptar amb un pressupost que rondava els 30 milions d’euros. Una llàstima.

EL SANTO

L’any 2015 el mateix director va anunciar quin seria el seu proper projecte. Es tractava de ressucitar una de les icones populars de Mèxic, el lluitar emmascarat El Santo. Aquest lluitador de lluita lliure es convertí en tot un símbol del país i donà el salt al cinema amb diverses pel·lícules. Però el projecte, que esperava convertir-se en franquícia, necessitava temps pel seu desenvolupament i els drets del personatge van anar a parar a les mans d’un altre reconegut director: Guillermo del Toro.

Com es pot comprovar Álex de la Iglesia sempre ha sigut un director ambiciós que ha buscat arribar a un gran públic i que tot i no tenir la sort de fer el salt a Hollywood sempre ha aconseguit, com a mínim, entretenir a un públic molt ampli. Esperem que no gaire lluny podem veure com aconsegueix realitzar un d’aquests projectes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s